timez is running out...

whosz...??

Free Web Counters
Free Counter

Tuesday, December 9, 2008

masa....tick..tock..

['masa itu ibarat pedang,jika kamu tidak memotong nya..maka ia akan memotong kamu..'.....dri cnie..kter dpt memahami bahawa masa itu sngt pentng dan bernilai,lbih brnilai dri emas....jd..manfaatkan lah ia sbaik2 nye....]..ha..!!amacam shbt2 skalian....korng sumer phm x ngan mksud ayat2 2 sumer...???x per2 kalo korng x phm...meh cnie aku explain skit psl mase nie.......
Ok...cber korng muhasabah dri blek tau pun snang kter ingat blek paper y tlah kter lakukan slamer nie bepaedah ke x....??merugikan mase kter ke x..??kalo korng wat bender y dtngkan manfaat kat korng...so aku pikir x der r rugi mase y brlalu....tp kalo korng wat ngan kejer bodo......bek x yah r.....mse korng brlalu cam air tejun jer......Aku nak tnyer nie....
stiap og msti ader jam kan x kre r jam dinding ker...jam tngan ker tau pun jam loceng ker......msti ader an....kcuali kalo og 2 dlm kategori fakir miskin r...mmng dye og x der jam r....tp korng nie y kaye rayer.....harta mak bpk 7 kturunan x habis.......jam msti jnis brand2 an cam jam nie ker..... nie jam saper nie...???
x un pling koman jam jnis brand cam nie an.....
nie jam moyang aku dlu kot...
ha....korng gner x dngn sbaik2 nyer kmudahan y ader?....korng kner r besyukur...sbb time zmn sblum trcipta nya jam......manusia juz pndukan bayang2 matahari jer....pacak kayu tngh pdng...pstu tngk bayang2 mcm ner.....aku nie bkn nyer per....mls nak brsyarah pnjng2...tp umat zmn skunk nie slalu buang mase ngan wat keje2 bodo......advice nie bkn nyer tok korng jer...tp tok dri aku gak.....hmm...kter nia sbagai umat islam kne r sling nasihat menasihati antara 1 smer len an.....aku hrap korng dpt r amek sebe sikit paper y aku syarah kan td.....jngn r jd msuk tlinga kanan...kuar tlinga kiri an.....ok r....smpi cnie jer kot tok time nie....assalamualaikum......ikhlas kan hati mu.

No comments: